16 december 2009

"De Dijkwerker" is geen stenenzetter



Wat een verschil met afgelopen dinsdag, toen volop zon en vandaag zwaar bewolkt. Toch kon het mij er niet van weerhouden om een klein ritje te maken, al was het maar amper een “benenstrekker” iets van een 40 km denk ik. Omdat de berichten voor vanmiddag de kans op natte sneeuw wat groter achten ga ik vanmorgen maar even naar Zwaagdijk. Eerst even langs mijn zus Margriet en toen die niet thuis was naar zwager Gerrit en schoonzus Marian. We hebben een tijdje zitten kletsen en toen ik begon te voelen dat de rug nat was ben ik weer opgestapt. Ik had bij vertrek wel weer de jas aangetrokken maar dat is eigenlijk te gek en dat gaf dan ook het resultaat van een wat nat aanvoelende rug. Op de retourrit kwam ik langs een beeldhouwwerk van Jan van Velzen uit Onderdijk, ik ben daar al tientallen keren langs “gevlogen” en nam nooit de tijd om er even een foto van te maken, nu moest dat dus even gebeuren. Enkele jaren geleden had ik er ook al eens foto’s van gemaakt voor het Westfrieslandspel maar of ik dit kunstwerk al eens in een blogverhaal heb verwerkt weet ik zo niet. Het is in elk geval de moeite waard, van die zelfde Jan van Velzen staat er in Medemblik ook een prachtig kunstwerk op de haven genaamd “De Beste Stuurlui” dit beeld aan het begin van zijn geboortedorp heet “De Dijkwerker”. Ik hoop dat er morgen weer een mogelijkheid komt om te fietsen en dan uiteraard weer een verhaaltje over wat dan eventueel mijn pad kruist.

Geen opmerkingen: