03 december 2009

Tussen de buien door.



Het regent, het is even droog en daarna regende het weer, ik schat de kansen op een klein rondje fietsen voor vandaag niet zo hoog in. In huis had ik nog een klein klusje en toen dat klaar was en ik op weer online had gekeken was de tijd rijp om meteen van start te gaan. Hoe ver en hoe lang de rit zal worden daar heb ik geen idee van, het is nu droog en als het later gaat regenen zie ik wel weer. Ik ga eerst maar eens bij Kees langs, ik ben benieuwd of hij gisteren al meteen de Quest heeft verkocht aan de eerste koper die zich bij hem had gemeld. Het is nog steeds droog maar voor ik bij Kees in “De Waard” ben krijg ik de eerste hinderlijke spatten op mijn bril, het is niet anders. Als ik stop voor de deur bij de familie van Hattem staat Marian met de kleine Vinny voor het open raam te zwaaien naar weer een opa in een Quest, deze keer was het opa Kees niet maar dat maakte voor de kleine niet uit. Binnen even een bak koffie en daar hoorde ik dat Kees inderdaad zijn Quest heeft verkocht, een felicitatie waard, vooral omdat hij verkocht is voor een reëel bod en aan iemand die er alle zin aan heeft en al eerder in een zelfbouw velomobiel heeft gereden. Voor die meneer zal de wereld open gaan als hij eenmaal in een Quest rond zal rijden en dan wel in zijn eigen Quest. We hebben nog even zitten kletsen en vervolgens ben ik weer opgestapt en heb de richting van de Huijgendijk opgezocht en zo via wat dijken hier en daar naar Rustenburg en Ursem. Later bij Avenhorn ben ik rechtsaf gegaan om door Grosthuizen naar Hoorn te rijden waar ik al snel op mijn vertrouwde route kwam. Vlak voor Wognum was weer een korte omleiding waardoor ik nog langs een leuk klein molentje kwam. Toen ik thuis kwam had ik het gevoel dat ik nog maar amper op pad was geweest hoewel de teller toch al 80 km aangaf. Het totaal staat nu op 51.989 km en alles werkt weer naar behoren, de remmen lijken wel een heel stuk beter te functioneren na de opknapbeurt van gister.

Geen opmerkingen: