11 september 2017

Een beetje regen kon ik wel hebben.


Na de weervoorspelling van gisteren ging ik ervan uit dat er deze week geen dag bij zou zitten dat er gefietst zou worden, alle dagen neerslag en dat is funest voor een mooi weer fietser zoals ik ben. Maar de eerste dag hebben we al “overleefd” het was kort slechts 54 km maar wel ontspannen en bijna droog.
Op de parallelweg langs de A7 ter hoogte van Abbekerk was het zelfs heerlijk zonnig op mijn tochtje naar Zwaag en Zwaagdijk, eerst een foto naar Leo en Riet gebracht en daarna naar zus Margriet. Op het eerste adres koffie met koek en later bij Margriet nog eens.



Ik wil het niet te lang maken want af en toe regent het al en vanmiddag zal het nog minder worden dus  vrij vlot weer verder richting Medemblik waar een paar moedige zeilers toch nog even het ruime sop hebben gekozen. Dat zag ik vanaf kasteel Radboud waar de treurwilg flink door elkaar werd geschud door de vrij stevige wind.

Bij de ophaalbrug is een nieuw leugenbankje geplaatst door de harddraverijvereniging “Prins Hendrik” vanwege het 175 jarig bestaan. Vanuit de Wieringermeer is de skyline van Medemblik altijd leuk om te zien.


Zoals de laatste tijd gewoon is geworden ga ik ook nog even in Middenmeer langs de sloop van mijn voormalige werkplek. Niet met bloedend hart maar wel heel veel herinneringen aan de bouw van een groot deel van dit totale complex. Ik sta versteld van de vorderingen, vorige week zag ik nog een groot geraamte van de siloloods en nu leek hij al helemaal weg. Het sloopbedrijf van H.Kuijper heeft net een nieuwe kraan met een hydraulische kniptang, onvoorstelbaar maar de dikste stalen balken worden geknipt alsof het takken zijn, volgens de man in de kraan scheelt dit een hele hoop tijd en dat geloof ik graag.
Op het dak van het pakhuis wordt juist gestart met het afhalen van de golfplaten en dan zal ook het volgend bouwwerk zal verdwijnen.

Geen opmerkingen: