01 september 2017

Herinneringen en een rondje fietsen.


Het is vandaag “alweer” zomer, een paar dagen minder mooi weer worden op deze manier al heel snel vergeten.
Als eerste even naar de Havenkade waar ik 27 jaar heb gewoond in de bedrijfswoning, waar de kinderen zijn opgegroeid en waar ik een groot deel van de opbouw heb meegemaakt en wat nu allemaal met de grond gelijk zal worden gemaakt  t.b.v. “ Triple A” een jong bedrijf voor de distributie van kleding af de fabriek.
Men is rigorreus bezig vooral de silo-loods komt al aardig in z’n “hemd” te staan en ook het “oudste” koelhuis met z’n cellen voor 50 tonaardappelen elk, 26 in totaal, is al voor de vlakte rest nog het pakhuis, tussenloods,  kantoor en de woning. Er liggen hier heel veel herinneringen, maar goed ik ga een rondje fietsen en zie aan het eind van de dag wel wat er allemaal weer is veranderd. Mijn ritje gaat vandaag eerst over de Alkmaarseweg richting Hoogwoud waar Tiny vandaag bij één van de oud collega’s zal zijn samen met nog 2 dames. Als ik er een paar honderd meter voorbij ben wordt ik telefonisch verzocht terug te komen voor koffie, even keren en samen met Gerard en de dames genieten van koffie met gebak.




Als ik weer verder ga kom ik aan de Obdammerdijk bij Tom en Gerda geen mensen thuis dus weer doorgaan via allerhande wegen naar de kust, de Schoorlsezeeweg op en dan naar Petten via de strandjutter en het nieuwe fietspad langs de vroegere Hondsbossche zeewering. Er is een “nieuw” bordje geplaatst bij de strandjutter door één of ander enthousiasteling dus even vastleggen en weer verder. Richting Schagen neem ik als ik net voor Callantsoog rechtsaf ga en via een stukje Westfriese-omringdijk bij Kolhorn uitkom en dan

nog even naar de sloop waar het dak nu aan de beurt is door de mannen in maanpakken. Al met al werd het vandaag precies 100 km, 1 meer als gisteren.  

Geen opmerkingen: