06 september 2017

Twee keer prijs.



Ondanks 2 lekke banden ben ik toch op tijd thuis want nu regent het geregeld. Omdat het weer het wat af laat weten vanmorgen ben ik, na veelvuldig buienradar te hebben gecontroleerd, pas na de middag van huis gegaan. Even een klein rondje over Wieringen langs het Wad, na de Haukes en Westerland om de camping heen en dan ben ik langs het water.


Het eerste wat opvalt is de stank, rottende planten bij het droogvallen doen er geen goed aan als je “bewoner” bent op deze camping maar het uitzicht geeft ook wat. Het “Rijks Peilschaal” huisje is in weer en wind een stille wachter en met de wind schuin van achter gaat het super licht richting Den Oever.

Als ik voor een stuk klinkerweg kom vind ik dat de fiets overdreven lawaai maakt, stoppen en inderdaad lek, snel wisselen en weer door. Helaas nog geen kilometer verder weer lek, nu aan de andere kant.
Bij de eerste zag ik een scherp stukje steen in de band zitten en bij de tweede is het precies eender, na vervangen van de binnenband meteen maar verder langs de gewone weg en niet meer over de splitsteentjes langs het Wad als ze nat zijn, zoals nu het geval is.



Langs de haven waar een visser even rust neemt op de rand van de schuit naar het Robbenoordbos maar eerst nog even langs de Hofmanshaven waar de “vijanden” van de vissers hun verenpak bijhouden, aalscholvers zijn eigenlijk best mooie vogels. Dan langs de Oosterkwelweg en Kreileroord naar Middenmeer wat net 50 km heeft opgeleverd en twee lekke banden, heb ik meteen weer wat om handen.

Geen opmerkingen: