11 oktober 2018

Een klein stukje "Ons Dorp"



Dit is weer een speciale dag, er is weer een familielid jarig,(8 stuks in oktober, dat heb je met 4 families) deze keer is zus Margriet aan de beurt, 74 alweer, waar blijft de tijd. Ik was nogal op tijd en besloot het heel rustig aan te doen en niet nat en bezweet aan te komen en dat is me goed af gegaan.
De Slager

De Schilder

De Dorpssmid

De Schilder en de Slager naast elkaar
Via wat binnenwegen en paadjes even een paar foto’s maken van waar vroeger ongeveer de hele middenstand van het dorp woonde, de slager, de schilder en de dorpssmid, het is allemaal verleden tijd. Dit naar aanleiding van het optreden van Maan die gisteravond het liedje van Wim Sonneveld “Ons Dorp” op een miserabele manier ten gehore bracht, ik heb haar vaak beter horen zingen. Als haar geboorte dorp Bergen ook zo snel achteruit gaat als haar zangkwaliteit dan is het slecht gesteld met beiden. Bij Margriet was het al aardig druk aan het worden en dan spreek je weer eens familie in een andere hoedanigheid.
Knolbegonia's

Knolbegonia's

Knolbegonia's
Als ik later weer onderweg ben stop ik een paar keer om de velden met bloeiende knolbegonia’s op de foto te zetten.
Al dicht bij de 123.000 km

Achter de stoel

Het "vooronder"

Is het niet fantastisch zo gelijk

In Middenmeer aangekomen besluit ik om de Quest weer een keer van binnen en buiten onderhanden te nemen, van binnen stof en zand en aan de buitenkant opgedroogde “bagger”. ’t Heeft geholpen hij ziet weer als nieuw en zo rijdt het ook, de teller is weer volledig in ere hersteld en het is voor mij een genot dat alles zo exact wordt weer gegeven al was het vandaag maar 75 km.

Geen opmerkingen: