16 oktober 2018

Wim was thuis, Jan niet.



Ik zal het meteen maar zeggen het is een beetje uit de hand gelopen vandaag. Nadat ik gisteren een ruime 160 km had gereden zou ik er goed aan doen om me vandaag wat in te houden. Maar ja, nu ik thuis ben zie ik dat het niet helemaal is gelukt, ……. wat zou ‘t, ik was lekker bezig. Al een hele poos was ik niet bij Wim Schermer geweest en het voornemen was om daar even langs te gaan, dus op naar De Woude. Het weer is net als de laatste tijd, zonnig en weinig wind, dus je fietst overal voor je plezier en zo kwam ik op De Woude. Wim en Marian waren thuis en de koffie was al heel snel in geschonken. We hebben een tijdje zitten kletsen over van alles en nog wat waarbij de energievraagstukken en bezuinigingen toch wel de overhand hadden.




Als ik na verloop van tijd weer op stap moet ik heel even wachten op de pont die net aan de andere kant ligt. Bij Schermerhorn valt de molen die draait op, omdat er witte zeilen over de wieken zijn gespannen en aan de andere kant van het dorp staan 4 paarden waarbij koppen, sorry, hoofden moeten worden geteld, om vast te stellen hoeveel er staan.


In Oudendijk stop ik bij de “weersteen” soms zijn het draadjes met dezelfde tekst, maar deze steen is echt zwaar. Dan nog even naar Jan Geel om te zien hoe het met Jan is gesteld, Annie vertelde dat hij niet aanwezig was, even wat materiaal ophalen vanwege lekkage en het vernieuwen van het plafond, oorzaak een enorm wespennest wat met veel kunst en vliegwerk op de tafel buiten was geëtaleerd en waar de laatste wespen hun Waterloo hadden gevonden.
In Opperdoes staan twee stoom treinen achter elkaar waarbij de voorste lijkt te zijn bezweken.

En in de polder loopt Jan Bouma weer hard, stoppen en bijpraten, “Verdorie” zei Jan, “Ik had dit shirt aan moeten hebben, mensen uit Friesland belden zelfs op dat ik een verkeerd shirt aan had bij het filmpje wat je had gemaakt” En vooral dat Friese volkslied bij dat stukje film deed wonderen voor Jan. Dit was alles weer voor vandaag na 105 km ontspanning.

Geen opmerkingen: