15 oktober 2018

"Smurfschapen" langs de dijk in Friesland



We vinden het allemaal maar heel gewoon, alle zon en mooi weer. Wel vraag ik me soms af, hoe lang kan dit goed gaan, is de opwarming van de aarde en alle andere theorieën die gebaseerd zijn op kennis echt zo angstwekkend voor de toekomst. We wachten maar af zelf kunnen we er weinig aan veranderen dus genieten we maar van wat de dag ons brengt. Dat werd vandaag een op en neer-tje naar Oudemirdum, bakkie doen en weer naar huis.

Nou dat is het verhaal voor vandaag ongeveer, ik kan er nog wel bij vermelden dat de zon opkomst wel mooi is eerst vanaf de Wieringerrandweg over het Robbenoordbos heen en later op de kop van de Afsluitdijk bij Den Oever. Maar al snel zie je het mooie niet meer en is veilig en snel naar de “overkant” het belangrijkste. Bij Bianca is het even stil, niemand aanwezig maar 5 minuten later komt ze eraan gelopen, “Ja, ik dacht voordat jij hier bent kan ik nog net even een rondje hardlopen door het bos” zou ik dan toch nog een sportieve opvolger hebben, het lijkt er wel op. Na de koffie en uitgebreid kletsen stap ik weer op en besluit over Stavoren te gaan, helaas na enkele kilometers is dat over, een omleiding en via Bakhuizen ga ik langzaam de “mist” in en zoek snel weer mijn vertrouwde route.
De wachttoren op de rand van het Jolderenbos, op 100 meter vanaf het adres waar ik altijd welkom ben is nog even een stopplaats om een foto te maken, jaren terug was deze toren vrij toegankelijk en ben ik er verschillende keren op geweest met Thimo en Fleur, maar ook hier heeft de baldadigheid het gewonnen is hij nu afgesloten.



Tussen de meren door kom ik weer op de oude route en zie langs de dijk een “nieuw” schapenras, “Smurfschapen” hoe hij zo blauw komt weet ik niet, maar zij zal daar best iets van hebben meegekregen.
Eenmaal thuis eerst even het grasmaaien en dan de kilometerteller en de GPS naast elkaar bekijken, het is super prettig dat het zo werkt, 270 meter verschil op 162 km.

1 opmerking:

Theo Mol zei

echt niet?
De ram heeft een stempelkussen onder z'n buik vastgebonden gekregen. Deze is blauw maar ik zag ook rode en groene.

groet, Theo M.