08 oktober 2019

Bijna rondje Wieringen



En weer viel het mee, vanmorgen was het in ieder geval droog en dan zijn bij mij alle alarmbellen weer in opperste staat, zou het weer lukken. Inderdaad het is weer gelukt nu wel een buurtritje over Wieringen. Het werd bijna een rondje Wieringen door “vise versa” over het voormalige eiland te gaan.


Het eerste wat mij opviel toen ik naar de Quarantaineweg afsloeg bij het peilschaalhuisje , het Wad staat gedeeltelijk droog. Ik was niet de enige die langs het water fietste ook de man op de MTB kwam langs. Wonderlijk genoeg staat de plaats waar vaak veel vogels verblijven weer onder water, een paar weken geleden was het nog  een vlakte met “gedroogde blokjes grond”.


Aan het eind het monument voor de omgekomen vissers van Wieringen en de doorgang die in de allerlaagste versnelling moet worden gepasseerd wil er zonder schade doorheen gaan.

Dan door de geheel vernieuwde coupure en langs de B&B “Het Huis van de Wadden” waar Tina de scepter zwaait.

Dan nog een andere afslag om het rondje compleet te maken, via het “Heidense kerkje” bij Stroe en naar het bruggetje wat mij weer in de Wieringermeer brengt vlak bij de Klieverweg om langs de buitenkant weer vlakbij Den Oever uit te komen. Nu onder de A7 door langs de Noorderdijkweg enz. naar Middenmeer, goed voor 64 km.

Geen opmerkingen: