15 oktober 2019

Niet thuis en toch een mooie ontmoeting



Laten we het vandaag maar een keer niet over het weer hebben, hier was het perfect. De rit voor vandaag is al min of meer vast gelegd, richting Alkmaar en dan zie ik wel of Gerard en/of Marjon thuis zijn en zo ben ik zo rond 10 uur die kant op gegaan.
Eén keer gestopt om een vrij grote zwanen familie op de “kiek” te zetten, met z’n tienen is toch de moeite wel vond ik. Dan via Broek op Langedijk naar St.Pancras en daar afslaan naar Alkmaar. Als ik het bord van Alkmaar zie staat er in tegenover gestelde richting een bord met de naam St.Pancras en dan meteen afslaan en ik ben er. Ja het heet Alkmaar maar verder zie ik niets van de “Kaasstad”, even een appje of er iemand thuis is en Gerard geeft door dat Marjon er is, dan Marjon een appje gestuurd even later gebeld maar totaal geen reactie, dus niet aanwezig. Vandaar weer verder en net voor de spoorweg overgang even stoppen, een auto die achter mij staat geef ik aan om voor me te gaan staan, hij trek altijd sneller op en ik heb de tijd.
De chauffeur stapt uit en komt naar mij toe “Hallo Pé” inderdaad het is een vroegere kennis van de Bovenweg uit St.Pancras die we een jaar of 3 of 4 hebben leren kennen op een camping in Frankrijk, hij stapt meteen weer in omdat de slagbomen weer omhoog zijn gegaan maar even verder stopt hij en heel kort kletsen we even bij. Helaas ben ik zijn naam kwijt en kon die niet achterhalen in mijn adressenbestand, jammer maar zo zie je dat de wereld toch echt klein is.




Via Alkmaar naar Schermerhorn langs de molens en ook langs de paarden die alles samen doen staan wachten en gezamenlijk wegrennen.




Omdat het rondje steeds ruimer wordt kom ik uiteindelijk bij de dijk en eerder langs het mais oogsten wat op diverse percelen in volle gang is. En bij Hoorn zijn de eerste stukken zand boven water gekomen bij de strandaanleg. Door wat weg afsluitingen kom ik later via Wervershoof enz. in Medemblik en tot slot in Middenmeer na ruim 96 km.

Geen opmerkingen: