29 oktober 2019

"Wie heb 't "



“Wie heb ‘t” een kreet die af en toe in de familie de ronde doet, nou ik had het vanmorgen even, toen dacht ik ook “Wie heb ‘t “. Zon en rustig een stukje wegtrappen in een Quest en genieten van alles wat er is te zien en te beleven. De route werd al voor ik van start ging om getoverd in een “ik zie wel waar ik uit kom”. Vaak dat ik op dinsdag even naar de “Zuidoost” ga maar een belletje van Tiny was de aanleiding om mijn plan aan te passen, ze moest op pad met Patricia en was dus niet aanwezig. Even naar Westerblokker leek me wel wat Ria is morgen jarig maar vandaag is de familie uit Singapore er in ieder geval nog en die heb ik al een hele tijd niet gezien of gesproken. Ik probeer m’n route zo te kiezen dat ik niet op wegen kom waar mogelijk trekkers rijden vanwege oogstwerkzaamheden, dan is de weg vaak één grote baggerbende dat heb ik gisteren nog ervaren.

In de polder wordt bijna de laatste “windmolen” aangekleed en na deze nog één dan staan er 14 op een rij vanaf de Alkmaarseweg tot aan de A7. Als ik in Blokker ben spreek ik neef Joost en hun zoontje Amos die achter de deur vandaan komt en mijn aandacht trekt door luidkeels “Hallo” te roepen een leuk kereltje dat geniet van het vakantiebezoek aan oma.


Na de koffie en koek ga ik het HEM-rondje nog even er achteraan “plakken” en zo passeer ik het vaste punt bij het “Oma Mia bankje” en de witte lichtopstand in de bocht.

Bij Bovenkarspel wordt het land nog bemest en bij Enkhuizen valt de weerspiegeling op, van de bomen en huizen in het water.

Eén van de laatste zeilende families geniet ook nog van dit prachtige zonnige weer en zo kwam ik in Andijk nog achter een paar jonge dames met viervoeters die in eerste instantie wild begonnen te springen. Toen ik aangaf er achter te blijven ging het span rustig verder naar een afslag en kon ik door naar Middenmeer via Medemblik om mijn rondje vol te maken op 88 km.

Geen opmerkingen: