31 oktober 2019

Even op en neer



Het lijkt erop dat het na vandaag weer een aantal dagen geen fietsweer zal zijn door veelvuldig regen. Maar dit hebben we in ieder geval alweer gehad, wat een aantal prachtige dagen. Vandaag moest ik even op en neer naar Oostzaan, een paar kleinigheidjes oplossen met betrekking tot wat fietsen en dat is allemaal prima gelukt. Eerst koffie met koek en daarna even klussen vervolgens lunchen en na het laatste klusje weer op naar Middenmeer.


Eerst een stukje door Oostzaan met zijn vele ophaal bruggetjes en dan door “het Twiske” waar de snelheid beperkt is door de vele bochten in het fietspad door dit natuurgebied.
Als ik later na Purmerend op de Oostdijk fiets neem ik de afslag naar Kwadijk en dan naar Oosthuizen via een smal weggetje waar auto’s enz. niet gewenst zijn.
De route is voor mij bijna vast en zo kom ik al vrij snel in de polder waar men op het land druk bezig is met, in dit geval, wintertarwe zaaien, het geploegde land bewerken en meteen met de zaaimachine er overheen. Dit alles was weer een leuk ritje van 110 km  uit en thuis.

Geen opmerkingen: