07 oktober 2019

Vandaag super maar wat komt er morgen ?



Ik heb het gevoel dat ik vandaag heb gefietst voor de komende dagen, de vooruitzichten zijn voor mij slecht als “mooi weer” fietser. Maar vandaag was het weer heerlijk hoewel ik vanmorgen wel één en ander moest overwinnen om de stap te maken, toen ik buiten kwam was het gevoelsmatig erg koud net geen 10 graden, maar eenmaal onderweg bedacht ik dat het toch wel meeviel met de kou.
Waar zal ik heen rijden, vorige week had ik eigenlijk nog in mijn hoofd om weer met de taxibus over de Afsluitdijk te gaan naar Oudemirdum en dan via Lelystad en Enkhuizen weer naar huis, maar omdat mijn schoonzoon Siebo samen met Fleur mijn kleinsdochter hun verjaardag samen vierden afgelopen zondag dan is het een beetje gek om dan de dag erop weer die kant op te gaan. Het werd dus een “buurtritje” zoals ik dat dan wel eens noem, nou ja buurt, dat was het eigenlijk ook niet als je vanaf Middenmeer nog weer zo’n 110 km op de teller hebt als je thuis komt. Laat ik maar even naar de “Zuidoost” gaan en zo kwam ik bij Tiny terecht die in de tuin bezig was. Meteen stoppen en koffie zetten, heerlijk daarna een broodje en weer


verder via Kwadijk en Edam langs de dijk naar Middenmeer maar wel weer via nog wat omwegen.


En dan zie ik altijd wel weer iets nieuws, deze keer de start van het zand opspuiten bij Hoorn waar na zo’n ruime 40 jaar eindelijk de knoop is doorgehakt om er een zandstand te realiseren dat begint achter de Parkschouwburg een heel spektakel wat me deed denken aan het zand opspuiten langs de “Hondsbossche zeewering” bij Petten enkele jaren geleden.

Dan een stukje door de stad naar Blokker waar zus Ria niet thuis blijkt te zijn, wel bloeit het nog in haar tuin. De hele rit ging super probleemloos en dat terwijl de lucht langzaam begint “dicht” te lopen.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Bij mij was het vanmorgen ook gevoelsmatig wat koud, net boven nul......Wel droog en helder weer, dat scheelt! Wel voor de eerste keer met winterbanden, winterschoenen en volledige handschoenen aan gereden.
Nou zou er weer een regenperiode aankomen, we zien wel hoe het loopt....

Groeten, Adri.