29 oktober 2020

Ik zat echt vast aan de Quest

 

50 km

En weer viel het mee net als gisteren, de regen komt later dan verwacht. Eerst boodschappen doen en daarna toch nog maar even de benen strekken op een andere manier. Het is ondertussen al bijna half 11 en het is nog droog terwijl er aan alle kanten wordt gezegd vanmiddag regen. Het HEM-rondje zou mogelijk  zijn als ik een beetje doortrap, dus op richting Hoorn. Eenmaal bij Wognum begon de lucht toch wel ernstig te veranderen en besloot ik maar een ander rondje te maken, gister had ik al ervaren hoe het is om in de regen te rijden. Dus via Wognum richting Wadway, het kleinste of zeg maar het kortste dorpje in Noord-Holland misschien wel in heel Nederland, als je van het dorpsbord Wadway tot aan het bord dat je het dorp verlaat 100 meter verder bent dan is het wel op.

Het "Theater kerkje" van Wadway

Wel staat er een heel apart kerkje waar een enkele keer artiesten optreden, het theater kerkje.
Suffolk schapen

Een vriendelijke amazone


Weer verder richting Obdam waar ik een vrij groot aantal aparte schapen zie lopen, het zijn geen Texelaars. In Obdam is niemand aanwezig op mijn vaste “koffiestop” en meteen weer op huis af waar ik nog even stop voor een amazone die bedankt en vriendelijk haar hand opsteekt.

Eén schroefje weg en het plaatje "slingert"

... en dan krijg je de schoen niet los.

Als ik eenmaal thuis ben na 50 km kom ik nog even in de problemen, ik krijg mijn rechtervoet niet los van de trapper dus eerst de schoen uit en dan vaststellen dat er een schroefje uit het schoenplaatje is verdwenen. Gelukkig heb ik er nog een paar op reserve en kan ik alles weer goed vastzetten maar wel lastig als je zoiets hebt op een plaats waar je geen reserve onderdelen en gereedschap bij de hand hebt