20 oktober 2020

Kees wordt heel langzaam "groen"

 

65 km

Vandaag maar een kort ritje, ik had gelezen dat Kees van Hattem een andere fiets had gekocht en afscheid had genomen van zijn “gele banaan” dus leek het de hoogste tijd om te bewonderen  wat hij nu met een “groene komkommer” gaat beleven, Kees gaat n.l. verder met een groene Quest . Het weer is minder als ik de dag van gisteren erbij vergelijk, af en toe een spatje, het stelt niet veel voor maar toch ……. Op een bepaald moment omkleden en gaan, een klein ritje moet kunnen. Op naar de Smaragd in Heerhugowaard, daar aangekomen zie ik dat de poort open staat dus er is vast iemand aanwezig. Ik zie Kees lopen als ik uit de fiets stap en ik krijg meteen het verzoek voor een bak koffie te komen drinken. Helaas de vervangende fiets is er nog niet, dat wordt volgende week woensdag, hij zal worden bezorgd en de huidige Quest gaat dan mee retour. Dan wordt er nog een Quest opgehaald heb ik begrepen, ook de “kaassie” Quest van Rob Kaag gaat richting het oosten van het land en zal door Peter de Rond worden “opgepoetst” voor een volgende blije rijder. We zitten onder het genot van een bakkie even bij te kletsen over al het geen er in de velomobiel wereld staat te gebeuren.

De bus "sluis"

Het Park van Luna

Het Park van Luna

Het Park van Luna

Het Park van Luna

Het hoogste punt in
het Park van Luna

Als ik mijn tripje weer vervolg ga ik richting Obdam, misschien is de familie thuis en anders op naar Middenmeer. Ik ga via “Het Park van Luna” en “knip” nog een paar foto’s net 


Twee van de drie molens op de dijk


Stoppen op de Obdammerdijk


Een momentje afwezig

als op de Obdammerdijk waar ik af moet remmen voor het naderende “gele monster” van de N.S. Aan het andere eind van deze weg is niemand aanwezig dus kom ik na 65 km en een enkel spatje regen weer thuis in Middenmeer.

Geen opmerkingen: