24 november 2020

Er gebeuren vreemde dingen in de polder

 

91 km

Vandaag alleen even op en neer naar de “Zuidoost” achteraf gezien bijna een vast ritje voor de dinsdag. Een vast adres voor een bakkie en we zitten gezellig even bij te kletsen over wat er zoal om ons heen aan het gebeuren is. Tiny heeft net een stuk gewandeld vertelde ze en daarvoor eerst nog even de gymoefeningen via de TV meegedaan en ik fietsen dus je kunt gerust stellen dat we samen fit en gezond blijven (hopen we). Gisteren noemde ik het al, maar hoeveel weg werkzaamheden  en omleidingen er momenteel niet zijn , het is niet normaal en de meesten hebben te maken met kabels enz. aanleggen voor glasvezel voorzieningen, er wordt schijnbaar veel aan verdiend. 

Oostdijk 

Spitten ook al is het een beetje nat

De boerderij aan de Tussenweg
wat er van over is na "zelfontbranding"

Als ik weer richting huis ga heb ik de wind mee en besluit om een heel klein beetje om te rijden en zo kom ik, na de Oostdijk zelfs in Medemblik waar ik de polder in “duik”. Na de Medemblikkerweg sla ik af naar de Tussenweg waar afgelopen nacht zomaar een leegstaande boerderij is afgebrand, tegenwoordig gebeuren er toch rare dingen in een duister gedeelte van de polder want ’s nachts is er vaak heel veel licht bij de kassencomplexen en niet te vergeten de datacentrums naast de rooie lichtjes van de “warme buurt” van de zwaaipalen oftewel windmolens, echt de polder leeft, misschien wel de verkeerde kant op maar het is niet anders. Het ritje van deze bewolkte dag werd net 91 km die weer in goede gezondheid zijn afgelegd.

Geen opmerkingen: