07 april 2021

Heel even op pad geweest

 

46 km

Eindelijk kon het weer, hoewel, het was maar net aan m.b.t. de harde wind. En dan niet eerder dan zo rond 12 uur want de buien kwamen af en toe nog flink door. Vanmorgen eerst nog een karretje leegmaken dat nog vol stond met takken en ander snoeiafval wat net voor de Paasdagen was verzameld door de “tuinploeg” , broers van Tiny, die elk jaar bij Tiny een rondje door de tuin maken echte mannen met kennis van zaken en ik ben dan meestal voor de afvoer van hun werk. Zo rond de middag is alles gereed om op pad te gaan om een klein rondje te maken over Wieringen, door de harde wind zoek ik een route waar ik zo weinig mogelijk zijwind heb en dat is redelijk gelukt hoewel ik op een bepaald gedeelte toch flink moest afremmen om niet te hard te gaan.

Hyacinten in de polder

het peilhuisje

                                       





In de Wieringermeer zag ik nog een enkel perceeltje hyacinten in bloei staan maar het echte werk begon nadat ik het peilhuisje op Wieringen was gepasseerd, wind schuin van achter, het leek wel een zeilboot en aangezien het achter de dijk niet overal even vlak is moest ik uit veiligheid bij 40 km wel wat afremmen. Bij Vatrop met ik altijd een paar keer “steken” om de bocht te kunnen maken en zag dat in het natuurgebiedje een aantal kluten uit de wind beschutting had gezocht.

Verder over Den Oever en nog even een vissersboot die in dok lag vast leggen om de tocht via het Robbenoordbos te vervolgen naar Middenmeer om net 46 km vol te maken.




Geen opmerkingen: