21 februari 2022

Oefenen tijdens een stormwind.

 

Ruim 13 km "rond"

Na een stormachtig weekend begin je de nieuwe week weer met frisse moed maar daar hield het ook wel ongeveer mee op ook. Maandagmorgen is het vervolg van afgelopen zondagavond goed merkbaar, het stormt af en toe nog pittig. Maar zo rond een uur of 1 half 2 leek het toch weer wat rustiger en het regende niet meer dus alle positieve gedachten spookten door mijn hoofd, zou het toch nog goed komen. Alle moed verzameld en het andere “pak” aan om even te proberen, een klein rondje met zo min mogelijk wind op de zijkant van de fiets. Ik weet het nu, ik ben weer een ervaring rijker en heb in ieder geval geprobeerd hoe het was. 
Aanmaak hout zat

Mogelijk allemaal oude bomen

En dan komt er rijdend gevaar op je af

Nou het was niet best, zolang ik beschutting had van de huizen enz. ging het prima maar eenmaal buiten het dorp linksaf de Westermiddenmeerweg af begon ik al te twijfelen. Als je niet hoeft te trappen en de snelheid gaat met een wind schuin achter al ruim boven de 35 km dan is het niet echt prettig. Op een stuk waar de wind echt opzij kwam was het griezelig en door af te remmen bleef het goed gaan maar het werd wel spannend. Gelukkig reed ik niet hard en kon op die plaatsen waar bomen opgeruimd waren rustig passeren maar na 13 km stond alles weer binnen en was m’n “dwang” om te gaan helemaal bevredigd.
Overal "strontnat"

Het was overal erg nat op het land.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Ervaring is vaak de beste leermeester Pé!
En die storm waait weer wel over, maar ik begrijp (en herken!) je gevoel!

Groeten, Adri.