22 februari 2022

Voorzichtig opgang komen

 

50 km

Heel voorzichtig kom ik weer opgang, de meesten zullen zich afvragen, “komt weer opgang, ik dacht dat hij altijd ging”. Het zit zo, ik ben al zo’n 60 jaar bedeeld met een wat mindere rug en daar heb ik heel goed mee leren leven en af en toe speelt het weer even op. Meestal weet ik dan de oorzaak wel maar ook niet altijd en afgelopen vrijdag tijdens een korte wandeling voelde ik dat het niet helemaal goed zat wat zich langzaam uitte in een “gedaante verandering”. Ik liep binnen de kortste keren als een oud mannetje, helaas het was niet anders, ’t kwam vanzelf en zal ook wel weer vanzelf overgaan. En zo liep ik de laatste dagen niet zo vlot maar ik kom er weer helemaal bovenop, gisteren een klein stukje “proefrijden” en vandaag opnieuw proberen, ’t ging weer goed, laten we zeggen voor 85 % ben ik weer in goeden doen en het voelt weer bijna als vanouds. Tiny had nog gevraagd of ik richting de “Zuidoost” zou komen maar gezien de berichten die regen aangaven voor vanmiddag leek me dat net even te veel van het goede dus een kort rondje wat dichter bij huis.



Onderweg zie ik langs de Alkmaarseweg dat er ook wat grotere bomen vlak zijn gegaan en naast de manege aan de Langereis stond jarenlang een boerderij die al behoorlijk in verval was en nu toch is ingestort.

Een paar kilometer verder zag ik dat de hedendaagse bouwkunst prima op orde was, het vierkant van deze boerderij is tijdelijk opzij gezet, de voorgevel stond nog op z’n plek en was gestut, zonder problemen is alles door de stormen heen gekomen. Later wordt het vierkant achter de voorgevel geplaatst en zal de boerderij als “oud en nieuw” weer dienst gaan doen als moderne woning.


In Obdam is de familie afwezig dus ga ik meteen verder en ervaar dat ik te laat ben bij de afsluiting van de spoorwegovergang.



Het laatste stuk richting Middenmeer gaat weer prima en afgezien van wat schaapjes en een hardloper kom ik thuis waar de GPS en de teller in de Quest een verschil aangeven van 110 meter op deze 50 km.

Geen opmerkingen: