23 augustus 2022

Hij was bijna geschiedenis maar hij is er nog, top.

 


Over het weer moeten we maar niet te veel zeggen, de één zegt dat het te warm is en de ander heeft meer belang bij bewolking en regen, dat laatste is overal wel zo’n beetje een onderwerp van gesprek. Maar gelukkig kunnen we er totaal niets aan regelen en dat is maar goed ook. Vanmorgen bedacht ik dat ik in de “Zuidoost” wel even het gras zou kunnen maaien en dan meteen via het aardbeienstalletje om bij Tiny wat te brengen, daar aangekomen leek het gras toch nog niet de vereiste lengte te hebben om het alweer te maaien dus het bleef bij koffie met koek. Na de koffie ben ik weer opgestapt om met een kleine omweg de weg naar huis weer op te pakken.


Via Graft en De Rijp gaat het richting Graftdijk en afslaan naar Alkmaar in een heerlijk zonnetje met af en toe een wolkje wat de temperatuur wat af kan remmen.




Als ik richting de Heerhugowaard ga zie ik in de verte een groene Quest aan komen, zou dat Kees van Hattem kunnen zijn. Dat zou mooi zijn want die heb ik al een tijd niet meer gezien, inderdaad het is Kees. Alsof het allemaal nieuw is volgt het handen schudden en even bijpraten, Kees is onderweg naar Sebastiaan waar hij af en toe een ritje mee maakt. We vervolgen onze weg weer en spreken af dat we elkaar spoedig weer zullen zien.

Bij de spoorweg oversteek komt er weer een velomobiel aan rijden, deze keer is het een z.g. Q4 oftewel een vierwielige Quest met aan boord Ben Vissers uit Hippolytushoef, weer even stoppen en kletsen zo is de dag weer gauw vol en is er stof genoeg voor een “reisverslag” wat vandaag na 101 km voor mij is geëindigd in Middenmeer.


Als ik de polder in "duik" zie ik dat er een veiligere doorgang voor fietsers wordt aangelegd, straks niet meer vlak langs de auto's die wel eens uitwijken naar het fietspad.

Geen opmerkingen: