07 februari 2024

Een uit de hand gelopen koffierondje.

 


Het was vandaag bijna bladstil en daar heb ik van genoten. Ik kreeg al op tijd een appje van mijn zoon dat als ik in de buurt van Alkmaar zou komen dan was er koffie. Dus het werd een koffie rondje maar dat is achteraf iets uit de hand gelopen, maar wel mooi. De start was wat omslachtig, Deltanetwerk heeft ook in Middenmeer de graafwerkzaamheden voor de aanleg van glasvezel op zich genomen.


Gisteren aan het eind van de dag lag deze groene massa pal bij mij voor het raam en toen ik vanmorgen weg zou gaan moest ik via het stukje tuin voor het huis mijn weg zien te vinden en ook dat is gelukt. In Alkmaar was er dus koffie met koek en na één en ander te hebben besproken ben ik weer naar huis gegaan en dat werd weer een omweg zoals gewoonlijk.


Als het al luchtvervuiling is dan zie je het gauw genoeg, o.a. van de vuilverbranding bij Alkmaar en het bespuiten van een perceel in de agrarische wereld.


Met diverse afslagen links en rechts kwam ik in Graft en even een foto maken en het historische gemeentehuis en later van het stille water langs de Noorddijk.



In Berkhout kwam ik nog nicht Emmy tegen die wandelde daar met familie, net als in Middenmeer waar buurvrouw Betty ook een rondje wandelde bij de beginnende bloeiende krokussen en dat alles door een koffie rondje wat i.p.v. 60 nu 94 km is geworden.

Geen opmerkingen: