12 februari 2024

Verrassende gebeurtenisssen dit weekend.

 


Dit was me het weekend wel, de ene verrassing na de andere zou je kunnen zeggen.

Vorige maand op 26 januari schreef ik aan het eind van mijn blog dat er delegatie van de gemeente Hollands Kroon bezig was met een fotoreportage van of voor de gemeente, ik zou daar net afslaan toen mij werd gevraagd of ik even langs kon rijden met de Quest dus geen probleem. Er wordt van gemeente wege elke week een klein krantje uitgegeven dus ik die maandag erop kijken of er misschien een redelijke foto tussen zat, maar er was niets ook de daarop volgende keren niets dus het zijn allemaal “miskleunen” geweest had ik beredeneerd. En in het weekend gebeurde het onverwachte, ik kreeg zaterdag een app van Tonnie Tuinte uit Hengevelde met een kranten foto erbij. Ik stond versteld want dat was een foto van de “reportage” uit de Wieringermeer. Meteen geïnformeerd hoe hij aan dat bericht en de foto kwam, als antwoord, uit de Volkskrant van vandaag. Voor ik het allemaal tot me door had laten dringen, in een landelijk dagblad, kwamen er meer reacties van mensen die het hadden gezien of gelezen want die fiets van jou valt wel op.


En thuis gekomen na het weekend had iemand uit de straat die dubbele pagina uit de Volkskrant al bij mij in de deur gestopt . Via via, kwam ik aan een heldere weergave van de bewuste foto die heel wat “stof” heeft doen opwaaien.
De eerste prijs voor de Wickys



Het weekend ging verder met de zondag, we waren uitgenodigd bij familie om in Zwaag bij de optocht te komen kijken, de grootste optocht boven de grote rivieren zegt men vaak en dat is ook zo het was weer geweldig.

En dan waar het omgaat het rondje fietsen van vandaag, ik kwam Jan Bouma weer tegen dus even bijkletsen en dan op naar Hoorn om te starten met het H.E.M. rondje.


Het water is buitendijks op een hoop plaatsen nog lang niet op het oude niveau, het “Markermeer” is nog steeds buiten zijn oevers getreden als ik dat zo mag noemen.






Bij het strandje van Frans leek het alweer aardig naar normaal te gaan en zo kwam ik door Enkhuizen waar de zwanen nog rustig langs het park “peddelen” en bij Middenmeer worden de bermen elke dag mooier langs de Hoornseweg. Nog een paar keer afslaan en ik ben weer thuis na 89 km genieten.

Geen opmerkingen: