03 april 2015

De Texel toer 2015

Net 146 km, leuk rondje

Een goed begin is het halve werk

Op naar de boot en dan naar Texel

Willem is weer bijna klaar voor vertrek

En weer staan ze in het zonnetje

Matthijs en Wim moesten poseren

Effe wachte "bootje" komt zo

Koffie of thee met koek gaat er altijd in na zo'n rit

Nooit was het zo druk bij mij op het pad

De DF is echt een licht gewicht zoals Ymte hier laat zien.

Wat een prachtige rit, mooi weer en meer deelnemers dan was verwacht. Vanmorgen op naar Twisk voor de start van de traditionele “Texeltoer” op Goede Vrijdag. Ik ben traag van start gegaan want ik wilde niet bezweten aankomen bij Matthijs en toen ik daar kwam om half 9 zaten er al een heel aantal liefhebbers van de “eilandtoer” en tot 9 uur kwamen er nog steeds meer. Allemaal op de koffie met cake af want dat was er weer volop. Dan om 9 uur van start het oude pad tot aan de Wieringermeer vanaf de Koggerandweg alles de buitenkant houden omdat er was afgesproken met Rob dat hij aan zou sluiten vanaf Schagen bij de Waardweg en inderdaad hij was er zoals afgesproken. Bij de boot ging alles soepel en de overtocht is als vanouds. Op het eiland stond Martin Merkelbach ons op te wachten en fungeerde als reisleider over het eiland, een super mooi ritje wat niet alleen langs de zeedijk ging, maar afwisselend ook het “binnenland” in. Op het noordelijkste punt liet de koffie met appelgebak zich goed smaken en na deze stop was het tijd voor de foto bij de vuurtoren, iets wat alle keren min of meer verwarrend verloopt temeer omdat er nu een speciale foto gemaakt moest worden met Wim die de “krans” over ging dragen aan Matthijs. De rit door de duinen is altijd prachtig over een heel stuk vernieuwd fietspad. Bij de boot stond André weer te wachten die zijn eigen rondje heeft gereden omdat hij om gezondheidsreden niet de volle ronde kon maken. Vanaf de boot door Den Helder op naar Middenmeer, ik was vooruit gereden met Ymte om te zorgen dat de koffie klaar zou zijn als de rest binnen zou komen en dat is prima geslaagd. En zo zit de Texel toer voor 2015 er weer op en volgde de afsluiting dus hier voor mij met koffie en koek na 146 km, terwijl de anderen nog naar huis moesten en Ymte zelfs fietsend de dijk Enkhuizen Lelystad nog over..

1 opmerking:

rob, nieuwegein zei

Pé ik ben inmiddels ook thuis. Heerlijk bij Wim Schermer in het wiel. De laatste 80 kilometer mocht ik zelf doorrammen. Was een heerlijke dag.