07 april 2015

Ontspannen ritje








De Paasdagen zijn weer achter de rug en het Paastreffen heeft weer een heel aantal bezoekers mogen ontvangen heb ik begrepen. Zelf had ik andere bezigheden en dat is me ook prima vergaan. En ja, dan begint de “nieuwe werkweek” weer, op tijd opstaan en eerst even bekijken of er binnenshuis nog dringende zaken zijn en als dat niet het geval is dan bekijk ik of ik al een fietsritje heb verdiend, jawel hoor het kan en mag wel. De bedoeling was in eerste instantie richting Oudemirdum, maar de snel opkomende mist heeft me er van weerhouden, dus een buurtritje maken als het wat helderder wordt. Dat buurtritje gaat tegen 10 uur richting Noordbeemster en dan naar “De Speelmuis” waar tevens skelters worden verkocht en waar dus ook “reparatie” onderdelen verkrijgbaar zijn, het ging om een speciale veer die bij het remsysteem hoort. En jawel hoor even wachten en met de veer weer verder, even naar Tiny, ik ben nu toch in de buurt. Er wordt daar hard gewerkt aan de badkamer en de tegelzetters doen hun best om er iets moois van te maken. Onderweg zag ik nog een “zwanenpark” er liepen er zeker meer als zo’n 60 a 70 stuks bij elkaar, arme boer, de koeien vreten het gras niet meer waar uitwerpselen van ganzen of zwanen liggen. Vanaf de “Zuidoost” ga ik via een omweg naar huis en neem de weg via Middelie waar ik eerst een blauwe reiger op het bord net op de dorpsgrens zag zitten en even verder een fazant langs de weg, mooie beesten hoewel de fazant toch mooier van kleur is. Toen ik de weg over wilde steken richting  Volendam ging dat niet en moest ik via de tunnel dat betekent uitstappen en lopen naar beneden en omhoog danmaar even omrijden naar mijn “oude” route dat gaat vlugger. Het is in Volendam vrij rustig op de dijk en zo kom ik later weer richting Edam om verder langs de IJsselmeerdijk te gaan tot Scharwoude daar afslaan en naar de vaste route richting Middenmeer waar ik na 104 km weer binnen ben gereden na een heerlijk ritje.

Geen opmerkingen: