13 april 2015

Een sof reis, maar toch genoten.











Het was eigenlijk een sof-reis, het was niet nodig geweest maar ik heb er wel weer van genoten. Het zit zo, vorige week heb ik na veel zoeken en uiteindelijk de problemen gevonden na 10 km te hebben gelopen en gestept voor ik thuis was, een gebroken tandwiel in het steunwiel onder de stoel. Eén telefoontje naar Dronten en het bedoelde onderdeel was per post de volgende dag binnen. Maar door de reacties van mensen die hier ook wel eens mee te maken hadden gehad leek het me veiliger om toch maar een steunwiel te kiezen met een stalen i.p.v. een aluminium tandwiel. Dus leek het me de kortste klap om met het nieuwe steunwiel naar Dronten te fietsen en daar om te ruilen voor een steunwiel met stalen tandwiel. Zo gezegd zo gedaan, van morgen op naar Dronten, onderweg in de Flevopolder zag ik de eerste bloeiende gele tulpen die net onder het plastic vandaan waren gehaald. En toevallig op de terug weg waren de mannen bezig om ook de rest het echte zonlicht te laten zien. In Dronten werd mijn vermoeden bevestigd, ik vond het n.l. nogal zwaar het nieuwe setje, juist het bleek dat dit al een steunwiel was met een stalen tandwiel dus min of meer een reisje voor niets, maar zoals ik al aangaf, het was weer een heerlijke belevenis. Voor ik echt de dijk opging leek het me wel een keer leuk om de "Poepende man" een keer van dichtbij te bekijken, dus even van de route af om naar dit stalen kunstwerk te rijden. Wat een geweldige "meccano-doos" vooral als je er onder staat. Terug langs de dijk zag ik op een bepaald moment een witte vogel opvliegen die iets verder weer neerstreek, telkens als ik in de buurt kwam vloog hij weer verder en dat ging een keer of 4 a 5 zo door, ik heb ondertussen thuis wel vastgesteld dat het om een zilverreiger ging die ik nog niet vaak ben tegengekomen. Ook komen er heel langzaam wat meer bloeiende tulpenvelden en zo kwam ik in Andijk waar ik nog even bij mijn jongste zus Lia aan ben gegaan, Lia is een blije oma die af en toe oppas-oma speelt een taak die ze stralend weet te volbrengen. En zo lag de eindstreep weer in Middenmeer na 163 km. 

Geen opmerkingen: