20 april 2015

Zon, zee en een bijna zwoel windje











Wat weer een “superdag” en dat aan het begin van de week, je kan nu al wel stellen dat dit een prachtige week gaat worden. Na een aantal speciale klusjes te hebben gedaan o.a. een koplamp vervangen van de auto omdat ik gisteravond tot de ontdekking kwam dat er één was uitgevallen, de ramen boven en beneden “buitenom” lappen en meteen het houtwerk meenemen en toen was ik weer toe aan ontspanning. Omdat ik nog niet zo lang geleden met familie een ritje had gemaakt door de duinen en de bossen leek dit me een speciale gelegenheid om in die omgeving nog eens een rondje te maken, prachtig in één woord. Maar voor ik daar aankwam ben ik eerst nog even via Petten gegaan om te zien of de zaak al helemaal is afgewerkt m.b.t. de voormalige “Hondsbossche zeewering” want die is er niet meer. Er werden nog wel “stelconplaten” verwerkt door een vrachtwagen met een kraan erop maar verder leek het rustig op een aantal nieuwsgierigen na waar ik er ook één van was. Waar ik voorheen naar beneden ging om langs het water naar Camperduin/Hargen te fietsen ligt nu een nieuw “klimduin” waar al een vlag op wapperde en waar een aantal mensen bivakkeerde.. Via de parallelweg  ben ik naar Hargen gereden en op de plaats waar voorheen het standbeeld van “De Strandjutter”(Simon Gutter) stond kon ik nu rechtuit fietsen over een “stelconplatenweg”, bijna tot aan het nieuwe strand. Links een lagune die af en toe volloopt met zeewater en rechts de in aanbouw zijnde nieuwe strandtent, het is niet meer te herkennen, alles is anders. Het schijnt dat er nog een fietspad door de nieuwe duinen komt dus er is nog hoop voor de toekomst. Vervolgens door de duinen naar de afslag richting Bergen aan Zee waar voorheen een schelpenpad lag is nu een schitterende betonfietspad gerealiseerd en dat gaat als  een raket door dit buitengewone landschap. Toch blijft het opletten vooral als er éen twee drie een paar paarden met amazones de weg oversteken.  Eén ding is zeker het leven is niet allen mooi , het is prachtig , ik heb weer 88 km genoten.

Geen opmerkingen: