15 april 2015

En toen was mijn Friese kleinzoon jarig













Veel later dan mijn gewoonte is komt er toch nog weer een korte “pennenvrucht”, ja ik ben vandaag wel op pad geweest, hier kon ik niet onderuit. Mijn Friese kleinzoon werd vandaag 14 jaar, Thimo gaat gestaag door zowel in jaren als in lengte, nog even dan is hij groter als zijn opa. Maar goed vanmorgen dus richting Oudemirdum, met een noodgang over de Afsluitdijk met de wind schuin van achter en dan wil het wel. In Friesland kreeg ik even het idee dat ik op Texel reed, het was één en al schaap met lammetjes langs de dijk dus dan toch maar even stoppen vooral als de lucht zo opvallend blauw kleurt. In Makkum weer even stoppen om een foto van het “bootje” te maken waar mijn schoonzoon geregeld in en aan “knutselt” bij “Feadship” oftewel de Vries Makkum. Net in het begin van Rijs passeer ik de geitenboer die net de stal schoonmaakt waardoor zijn beestjes naar buiten moesten. Als ik bij Bianca aankom zou die net nog even een paar boodschappen doen dus even geduld met de koffie. Als één en ander geregeld is bekijk ik het nieuwe vakantiehuis dat nu bijna gereed is voor de eerste gasten, tjonge wat is hier een werk verzet en het ziet er allemaal piekfijn uit. Thimo komt veel eerder uit school, een gewijzigd lesrooster en daarbij nog een les die uitviel en zo was hij thuis om iets over 12 al binnen met zijn eerste gast en later volgden er nog een paar. Fleur, “het paardenmeisje”, was ook op tijd en nadat die iets had gegeten stapte ze weer op om naar de paarden te gaan, zo vond ieder zijn weg. De overige visite zou in de loop van de middag en avond komen en rond half 3 ben ik weer in de fiets gestept en richting  N.H. gegaan, nu tegen de wind in maar 35 tot 38 km zat er nog met gemak in en zo kwam ik na 160 km weer op honk.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Gefeliciteerd Pe!