21 april 2015

Simpel 114 km fietsen










Vandaag weinig geluk, Ben en Riet zijn niet thuis en de wind is harder dan ik had verwacht. Niet dat dat nou zo erg is maar gisteren was het leuker. De eerste stop is bij het gemaal op de dijk tussen Medemblik en Onderdijk, de zon scheen zo heerlijk in het water en de weerspiegeling bracht me op het idee om dat meteen maar vast te leggen. Eerst dus naar Ben en Riet in Wervershoof, niemand aanwezig dan door naar zus Margriet op Zwaagdijk, ze heeft visite van een vroegere collega met zijn dochter en na de koffie ben ik meteen weer door gegaan, voor de verandering maar eens naar Zuidoostbeemster daar ben ik al een “tijd” niet geweest. Op de Oostdijk kan ik het niet laten, 3 wielrenners die kop over kop racen moeten er aan geloven, ik moet dan wel een tijdje 54 a 55 km rijden maar ze gaan eraan en da’s toch weer leuk. De tuin bij Tiny geeft al heel wat kleur te zien en dan moet ik wel even oefenen met de Canon. Later als ik weer vertrek ga ik via Middenbeemster en De Rijp, Graft en zo naar Schermerhorn. Dan via de dijk naar Avenhorn om daar de richting Hoorn en Zwaag te nemen. Ik had bedacht dat ik wel even naar Frans kon gaan op “ziekenbezoek” het valt gelukkig allemaal mee hoewel zijn racefiets wel flink in de kreukels ligt. Hij is gisteren aangereden door een tegemoet komende bus van Connection die keurig voorgesorteerd stond en wel de hem tegemoet komende auto’s liet passeren maar de wielrenner over het hoofd had gezien en dan is zo’n bus toch nog vrij hard, een hoofdwond en een zwaar gekneusde heup zijn naast zijn fiets de enige problemen en dat komt dus allemaal weer goed met de tijd. Het laatste stukje naar huis gaat vlot en dan zie ik in de polder een stuk bloeiende tulpen  en dat in het gebied waar eigenlijk alleen maar kassen moeten staan, het geeft wel een fris kleurtje tussen al dat glas. Deze rit stopt vandaag op 114 km met toch nog wel een koel temperatuurtje.

Geen opmerkingen: