07 september 2015

Even naar Dronten op en neer.














Het ging aan het begin van de dag niet helemaal zoals ik van plan was, op tijd uit bed om naar Dronten te gaan en dan eventueel door naar Kampen maar helaas toen ik zo ver dacht te zijn regende het en toen zakte me de moed even in de schoenen. Krijg ik onderweg regen, nou ja dan is dat niet anders, maar om nou in de regen van start te gaan is me net gek genoeg. Maar ja, na een tijdje te hebben gewacht en via “buienradar” te hebben vastgesteld dat het nooit erg kan worden, ben ik veel later als de bedoeling was toch van start gegaan, het is al bijna half 10. Op naar Dronten en Kampen een andere keer maar dacht ik op dat moment. Het ging lang goed maar op de Houtribdijk kreeg ik er van langs, gedurende zo’n kilometer of 15 regen en niet tekort. Toen het weer droog was viel het allemaal weer erg mee en zonder oponthoud kwam ik in Dronten bij Velomobiel op de Vliet. Het was ondertussen middag geworden en schafttijd en zo heb ik met Theo en Allard een bakkie meegedaan en vervolgens met een paar binnen en buitenbanden weer richting Middenmeer gegaan maar eerst nog even wat foto’s gemaakt van de Quattrovelo, de nieuwste creatie op 4 wielen. Op het bureau stonden de miniaturen van de Quest en de Quettrovelo naast elkaar en als je niet beter zou weten zouden ze zo voor vol formaat door kunnen. Zoals ik al zei, na de koffie op naar Middenmeer, nog even bij de “Batavia” stoppen en zien dat er altijd belangstelling is voor de Quest als ik de fotograaf bekijk. Als ik over de sluizen fiets realiseer ik mij dat ik straks rechtsom moet tegen de wind in die behoorlijk is als ik naar de ”windzak” kijk. Het gaat allemaal voorspoedig en de molens aan de andere kant langs de Flevopolder komen helder in beeld net als de aalscholvers aan de deze kant maar die zijn dichterbij. In Enkhuizen nog even langs de visboer voor een bakkie kibbeling en dan langs de dijk naar huis waar ik na 166 km de zaak op “stal” kan zetten.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Mooie foto's! En stel "Kampen" niet te lang uit, je bezoek zal zeker op prijs gesteld worden, en Albert word er ook niet jonger op........

Groeten, Adri.