17 september 2015

Tussen de buien door en toch genieten











Een kort ritje vandaag, ik ben allang blij dat het er toch nog van is gekomen. Bijna alle dagen regen en niet te kort, zo ook vanmorgen. Maar tegen een uur of 10 was het droog en volgens de buienradar zou het richting Den Helder allemaal wel mee vallen dus op naar het “barre Noorden”. Bij het verlaten van Middenmeer zag ik dat de brug al in vorstverpakking zat vanwege onderhoud en een paar honderd meter verder bij de rotonde stond een groot deel van deze akkers flink in het water, maar het is droog en dat is op dit moment voor mij het belangrijkste. Ik ga richting Slootdorp en dan naar Wieringen en daar zie ik een koppeltje vreemde schapen, je kan het geen kudde noemen daarvoor zijn er te kort maar bij controle thuis via Google kom ik er achter dat dit z.g. Kerry Hill schapen zijn een ras uit Wales “vernoemd” naar het gehucht Kerry. Het begint ondertussen een beetje te regenen.  Via de “Korte Afsluitdijk” ga ik naar Ewijcksluis en zie langs het Amstelmeer aan de oever een hele grote groep lepelaars, zoveel zag ik er nooit eerder bij elkaar. Even verder aan het eind van deze dijk zie ik een aantal schapen die ook niet bij iedere veehouder op het erf lopen, ik denk dat dit ‘gewone” Drentse heideschapen zijn. Als ik weer bij een afslag ben om richting Middenmeer te gaan is het weer droog dus besluit ik om toch nog maar ietsje verder te gaan. En al “dwalende” kom ik bij het kapelletje op “De Keins”, laatst stond er een stuk over dit kapelletje in de krant, er is een meneer die het originele Mariabeeldje daar terug wil hebben maar ik begreep wel van de verzorgster van het kapelletje dat men daar helemaal geen behoefte aan heeft, zo als het nu is, is het goed. Ik vervolg mijn weg weer via de “Westfriese Omringdijk” en ga via enkele dorpjes weer naar Middenmeer waar ik 69 km op de teller zie staan.

Geen opmerkingen: