23 september 2015

Waarom gaat het zo snel ?







Heerlijk wat weer een superdag, geen wind, veel zon en een heerlijke temperatuur. Nadat ik gistermiddag nog één en ander aan de Quest had nagekeken, en  hier en daar wat gesmeerd bleek hij vandaag inderdaad in topconditie, voor zover je bij een fiets van topconditie kan spreken. Om kort te gaan hij ging als een raket van Middenmeer naar Oostzaan waar Tiny oppas-dag had. Op rit erheen ben ik eerst iets van de route afgeweken en kwam langs de “Kalverhoek” het sportcomplex waar naast de wielerbaan tegenwoordig ook ruimte is voor de trainingen van jong  AZ die hiermee zijn naam eer aan doet het is niet voor niets Alkmaar-Zaanstreek. Als ik later via de “Zaanse Schans” een rondje maak is de Quest weer vaak oorzaak van een extra foto, inzoomen en afdrukken. Aan de buitenkant kies ik richting Zaanstad en bij de “Amerikaanse windmolen” stop ik nog even en maak een foto met de molens van de “Zaanse Schans” op de achtergrond. Als ik bij Tiny aankom is de koffie al bijna ingeschonken en als ze even later de mannen van school gaat halen kijk ik nog even naar een mogelijke lekke band bij de fiets van Boris, alles is in orde geen lek te vinden. Nadat we een broodje hebben gegeten ga ik weer richting Middenmeer met een kleine omweg dus via “Het Twiske”. Als ik door een bocht heen flink moet afremmen zie ik een echtpaar bij een bankje, de mannelijke helft maakt een opmerking en ik stop even en hij vond dat het allemaal erg snel ging, terwijl ik juist alle keren meer moet remmen als fietsen, door “Het Twiske”, het is te bochtig om door te kunnen rijden. We kletsen even als onbekenden en gaan uit elkaar alsof we elkaar al eerder hebben ontmoet. Ik vervolg mijn weg via de bijna vaste route en kom na verloop van tijd na Wognum onder het tunneltje van de A.C.de Graafweg waar te veel auto’s staan, politie , ambulance enz. enz. ik hoop maar dat het met persoonlijk leed wat mee zal vallen. Als ik door de polder bijna thuis ben zie ik dat er op afstand wat regen valt maar ik ben zowel heen als terug zonder spat regen thuis gekomen na 129 km. en geloof me of niet, dit is echt genieten.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Genieten? Natuurlijk geloof ik je! :-)