22 september 2015

Kees had koffie met koek.









Eigenlijk had ik ingecalculeerd dat de fiets vandaag vrij had door het te verwachten weerbeeld, maar het viel alles mee en zodoende is de fiets toch nog uitgelaten en “noodgedwongen” moest ik wel mee. Het was maar kort vandaag, even op en neer naar          “De Waard”, Kees had gisteren gereageerd dat hij vandaag om half 11 koffie had en dat was ook zo. Op de rit er naar toe was het nog een momentje twijfelachtig, donkere wolken en een beeld dat het weleens raak zou kunnen zijn. Maar het bleef droog en bij Kees smaakte de koffie met koek prima, Marian was niet aanwezig en zat volgens Kees in de Vogezen bij kennissen waar wij 5 jaar geleden met een groep ligfietsers zijn geweest tijdens de tocht “Naar de bron van de Maas” , ik weet het nog goed, 1600 km fietsen in 10 dagen. Na de koffie met een kleine omweg weer naar Middenmeer via Nieuwe-Niedorp waar de eerste mozaïeken klaar staan voor het komende weekend als er een grote show is van allerlei bloemstukken die in het dorp worden opgesteld. Dat de onderhoud werkzaamheden overal een beetje op een gedoofd pitje staan blijkt ook in Heerhugowaard waar de bomen die niet meer groeien vanzelf wel een keer om zullen vallen, hopen dat ze niet over het fietspad terecht komen. Later ga ik ook nog langs “Klein Kremlin” van Ger Leeghwater en draai ten slotte door Winkel naar buiten om in Kolhorn weer op te komen. Het kerkje van Winkel blijft leuk al is het wit in de zomer meer opvallend zichtbaar dan nu met donker weer. Het was kort zoals ik in het begin al aangaf slechts 59 km.

Geen opmerkingen: