10 september 2015

Koffie en nog eens koffie








Ondanks het besluit van deze morgen om vandaag een rustdag in te lassen is dat maar ten dele waarheid geworden. In het stukje wat ik vanmorgen schreef en waarbij ik een klein filmpje had geplaatst noemde ik dat rustdag al met twijfels, ik heb wel gerust maar deed dat tijdens een rondje fietsen. Even een koffie rondje had ik bedacht, eerst maar naar Wervershoof en vanaf Medemblik kwam ik weer één en ander tegen, tegenover het gemaal “De Vier Noorderkoggen” was een man in z’n eentje aan het “Jeu de Boulen” niet dat dit zo vreemd is maar toen ik er gisteren langs reed stond hij daar ook al, mogelijk trainen voor één of ander kampioenschap zullen we maar zeggen. Even verder passeerde ik zwager Piet op zijn elektrische fiets, “Ik dacht al zou ie nou stoppen of vliegt ie weer door” waren de eerste woorden van Piet en zo klets je weer bij over verschillende onderwerpen. In Wervershoof zijn Ben en Riet niet thuis dan naar Aad en Ans die zijn er wel en dan loopt gelijk de koffiepot. Weer verder bij zus Margriet aan die ook al meteen aan koffie dacht maar dat had ik net gehad, na een kort verblijf weer verder op mijn “koffierondje”. Langs de Zwaagdijk zag ik nog diverse velden bloeiende knolbegonia’s en aan het eind van dit 10 km lange dorp heb ik even gecontroleerd of de nieuwe brug over de Markerwaardweg al open is, nog niet het tunneltje is nog steeds open maar voor hoe lang nog…… ? Via Wognum richting Obdam en bij Tom en Gerda langs, Gerda heeft oppasdag en Tom verzorgde weer koffie met koek. Hierna even langs “Kippen-Dam om wat lekkers en dan naar huis al met al 62 km uitrusten.

Geen opmerkingen: