01 september 2015

Rondje door N.H.





Een rommelige dag vandaag, ik werd vanmorgen wakker en het eerste wat ik zag was regendruppels op het garage-dak,  ik meende dat het vandaag droog zou zijn, nou ja we zien wel wat het wordt. En inderdaad ik heb het gezien, droog geen spat regen en een heerlijk rondje gefietst. Eerst maar eens naar de “Zuidoost” daar ben ik al een hele poos niet meer geweest met de Quest. Toen ik was overgestoken bij de verkeerslichten vanaf “Agriport A7” en langs de grasdrogerij reed meende ik in de verte wat fietsers te zien. Hoe verder ik kwam des te duidelijker begonnen de figuurtjes vorm te krijgen, echte wielrenners. Ik moet eerlijk toegeven het inhalen viel een beetje tegen maar toen ik er eenmaal achter reed dacht ik bij mezelf  “rij nou een beetje door” dit schiet niet echt op. Het passeren van de groep op het fietspad was me net even te link, straks maar als we weer op de parallelweg rijden kan ik er wel langs en dat lukte pas toen er door wegwerkzaamheden wat afgeremd moest worden en alles achter elkaar ging rijden. In de Zuidoost kwam ik er achter dat de teller was gestopt op 39,8 km, dus de laatste 2 a 300 meter geen telling meer. Bij Tiny was er net als altijd een heerlijk bakkie en later hebben we samen een broodje gegeten. Toen ik weer start klaar was, was het de vraag of ik langs de dijk noordwaarts zou gaan of via Alkmaar om dan meteen even op De Woude aan te wippen. Het werd richting De Woude, heen en meteen weer terug met de pont, Wim en Marian waren niet thuis, volgende keer beter. Langs Graftdijk gaf een mooi plaatje zo vanaf de westkant van het Noordhollands kanaal. Thuis zie ik dat het net 103 km is geworden maar ook dat de teller de laatste 3 km weer tot leven is gekomen, morgen maar voorzichtig opereren en dan ook netjes solderen en nu met een krimpkousje er omheen en hopen dat het dan weer ruim 80.000 km zal blijven zitten.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Pé,
We hadden vanmiddag de droeve taak om bij de crematie van onze zwager Joop in Haarlem te zijn.
Volgende keer drinken we graag weer een bakkie.
Groeten,
Wim