04 september 2015

Lekke banden en zijwind in Zijdewind






Een eerste herfstdag zo is de dag van vandaag te omschrijven, buien, een klap onweer, veel wind en een lage temperatuur. En toch ben ik even van huis geweest, Tiny had vandaag een speciale dag met dochter Patricia en ik had een z.g. “vrije dag”. Die dag begon met veel regen en op een bepaald moment was het droog en was het idee geboren om een “petit” rondje te maken. De fiets naar buiten ging niet zo soepel en dan weet ik meteen hoe laat het is, lekke band. Inderdaad de achterband was totaal leeg, meteen vervangen en plakken wat op de thuis basis altijd zo voor elkaar is, alles is bij de hand. Dan een ritje via de Schagerweg naar Kolhorn en Haringhuizen dan langs de provinciale- weg richting Oude-Niedorp. Ze zijn druk bezig om de weg t.z.t. te verbreden en de sloot naast de weg is al redelijk vol met zand gestort. Ik had op dit stuk, richting het dorp Zijdewind, behoorlijk zij wind en dat is nadelig voor de snelheid. In Oude-Niedorp even naar neef Pé en zijn vrouw Corrie en dan weer naar huis. Net in de polder voelde ik dat het minder ging, links voor lek, snel vervangen echt binnen 4 minuten reed ik weer, waarschijnlijk zo snel omdat het ook begon te regenen. Thuis zag ik dat het net 40 km was geworden en later toen ik de band ging plakken vond ik in de buitenband een flinke snee die aanleiding gaf om de buitenband te dumpen.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Ja Pé, met de nattigheid komen ook de lekke banden weer. Gisteren reed ik mijn vaste trainingsrondje. De weg was halfnat en de steentjes tikten in mijn wielkasten. Dat is altijd een verdacht geluid.

Ik heb niet lekgereden sinds 28 december vorig jaar, maar nu moest ik er toch aan geloven. De Furious Fred was door een steentje doorboord. Eerst de felle bui afgewacht onder de racekap en daarna even wisselen. 's Avonds toch mijn rondje gereden met de Black Panther als achterband. 48 km/u gemiddeld met hartslag 138 gemiddeld is niet slecht :)
Groeten,
Wim