14 september 2015

Naar "Ten Offer"








En weer is er een nieuwe week begonnen, wel iets minder als de start van de vorige week maar in de loop van de morgen werd het droog en kon de Quest naar buiten om gelucht te worden. En z’n baasje ook zullen we maar zeggen. Omdat Ben en Riet vorige week niet thuis waren ga ik daar vanmorgen,( het is al bijna middag) naar toe. Nu zijn ze er wel en ik hoor dat ze vorige week nog een klein weekje met de caravan weg zijn geweest naar de Veluwe, verstandig, ontspanning zoeken is goed voor een mens. Op de weg naar Wervershoof ziet de lucht er eerst nog erg bedenkelijk uit maar het viel alles mee en bij Medemblik stond de molen, “De Herder” bijna in het zonnetje zo snel kan het veranderen. Ik maak mijn rondje iets groter omdat het redelijk weer lijkt te blijven dus na Wervershoof via Zwaagdijk naar Bobeldijk enz. Als ik af zal slaan naar Obdam staan er een paar mensen bij een “Knooppunten” bord en met een routeplanner, zoeken naar de juiste weg was mijn conclusie dus stoppen en vragen of ik kan helpen. Inderdaad we moeten naar en toen kwam het moeilijke woord er uit “Ten Offer” in het gewoon Nederlands Den Oever. Het leek mij het gemakkelijkst om niet via allerlei dorpjes te gaan maar simpel 7 km naar het oosten via de Bobeldijk en dan linksom richting het noorden langs de A7 op naar Den Oever. Deze mensen kwamen uit Zwitserland en waren gestart in Koblenz . Ik ga verder naar Obdam en zie langs het fietspad nog weer mooie korenblauwe bloemen bloeien en later langs de Alkmaarseweg heel veel struiken met bessen, niet om op te eten. Eenmaal thuis staat de teller voor vandaag op slechts 67 km maar wel weer heerlijk ontspannen. Onderweg ook nog een paar keer het Sony filmapparaatje laten draaien en straks kijk ik wel of het de moeite waard is geweest om er iets van te bewaren..

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Dag PE. Die blauwe bloemen zijn van de blauwe morgenster, van van de chicorei, je weet wel de witlof. Morgen de Quest ophalen in Dronten. Groeten Kees.