27 mei 2017

Alles komt goed als je maar geduld hebt.

De Gele Lis

Nog één nachtje slapen en dan vliegen ze uit

Jonge halsbandparkiet op zijn eerste vlucht.

"Verplicht" ontspannen

En een geweldige verzorging
( je zou er bijna patient voor blijven)

Bloeiende uienbollen

Een prachtige bloem

Zaterdagavond, hoge temperaturen en de 9e dag wachten zit er op. Ho, ho, zit niet over mij in, de verzorging, als ik bij Tiny ben, is geweldig, thuis moet ik mezelf zien te redden. En dat gaat ook goed, de operatie via de TURP methode is prima geslaagd en alles werkt weer als vanouds zullen we maar zeggen. Maar eerlijk is eerlijk ik tel wel af, het zal ongeveer 30 dagen in beslag nemen en dan hoop ik voorzichtig weer een klein stukje te proberen. Ja en wat doe ik in die “wachtdagen” door de tuin lopen een boodschap verzinnen waar ik lopend kan komen en als ik op mijn tijdelijke logeeradres ben eigenlijk het zelfde maar hier is de tuin vele malen groter en mooier als bij mij en dat geeft ook veel meer leven van vogels enz. Een nestblokje, waarvan ik dacht dat het al was uitgevlogen bleek nog vol met leven te zitten 5 paar kraaloogjes keken mij aan, de volgende dag waren ze wel uitgevlogen. Geregeld vliegen hier de halsbandparkieten over en ook die hebben voor het nageslacht gezorgd. Daarnaast zijn er geregeld mooie bloemen in de tuin te vinden en rommel ik wat heen en weer met het fototoestel. Ik vermaak me wel maar …….. wachten duurt lang en ik heb te weinig geduld maar het “einde” komt alle dagen dichterbij, gewoon moed houden en doorgaan, niet lullen maar aanpakken.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, fijn je zo te zien en dat alles goed is gegaan. Ik herken je ongeduld. Ik kan nog geen grotere afstanden fietsen. Ook fiets ik rustig en op souplesse. Eergisteren heb ik 57 kilometer gefietst van Zaandam naar Utrecht, maar dan gaat bij mij het gewrichtskapsel wat opspelen. Dus rustig aan, niet forceren. Laten we maar zeggen dat het een Questie van tijd is en dan komt alles weer goed. Maar op de mooiste dagen van het jaar wil ik er op uit ... sterkte met herstel.

Groeten, Wilco