04 mei 2017

Regen-ritje





Het was meer heel kort vandaag, ik wilde alleen even op en neer naar broer Ben in Wervershoof. De berichten waren dat het rond de middag weer zou gaan regenen dus meteen maar van huis als ik m’n werk klaar heb. Binnenshuis had ik al een tijdje voor “Miep Kraak” gespeeld dus dat was aan kant om 10 uur was er koffie, alles ziet er weer netjes uit. Omkleden en gaan, de lucht ziet er niet echt fraai uit maar het zal wel meevallen. Ik zie heel wat meeuwen op het land en men zei vroeger altijd “Meeuwen op het land werkt regen in de hand”, het klopt. Als ik later bij gemaal de “Vier Noorder Koggen” het fietspad op ga kom ik een neef van mij tegen uit Purmerend, hij neemt deel aan de fietsvierdaagse vanuit Hoorn en komt nu vanaf Enkhuizen. We kletsen maar even heel kort, Piet geeft aan dat het koud is en dat hij om een “koppie” gaat bij deze controlepost. Even een paar foto’s en dan naar Ben, “Doe hem de groeten van mij” zegt Piet en zo gaan we ieder onze eigen weg. Ik ben blij dat ik naar broer Ben langs ben geweest, hij had echt even afleiding nodig, het alleen zijn valt hem zwaar, ik kende dat zelf ook, al is dat gemis voor mij al bijna 13 jaar geleden. De weergoden doen wat er beloofd was, het begint flink te regenen en ik stap weer op ondanks de minder prettige vooruitzichten van een regenrit. Het gaat allemaal in sneltreinvaart op de thuisbasis af en na 35 km is het over voor deze week.

Geen opmerkingen: