01 mei 2017

Weer gezond klaar voor de start.

Laganas Beach waar de schildpadden
hen nesten maken en eieren leggen.

En op dit "fossiel" van enkele meters hoog
stond ik niet lekker op blote voeten

Ik probeerde mezelf hierin te herkennen,
stil maar 't viel tegen.

En dan komt Thomas ook en het koele blauwe sop

Hij is er weer, nog niet met een verslagje van een rondje fietsen, maar gewoon even doorgeven waar ik de afgelopen dagen heb uitgehangen. Het was deze keer het Griekse eiland Zakynthos, een prachtig eiland waar ik met Tiny al een keer eerder was geweest. We hebben genoten van de schitterende natuur, onvoorstelbaar dat volgens de gegevens de vrouwtjes van de caretta schildpadden er na ruim 20 jaar na hun geboorte terug keren om eieren te leggen, daardoor is vanaf half mei tot eind augustus het strand, waar wij rondliepen ’s nachts verboden terrein voor iedereen en wordt het strand bewaakt door mensen van de dierenbescherming zodat de schilpadden in alle rust hun nest kunnen graven in het zand en de eieren leggen. Een boottochtje naar de “Blauwe grotten” met daarnaast de “attractie” voor de toeristen het gestrand scheepswrak, echt we hebben op eigenhoutje “alles” gezien wat interessant leek. En natuurlijk zwemmen in het wonderlijke “blauwe water”. Het was een onvergetelijke week die we met z’n achten hebben beleefd en de jongste dook ook na wat aandringen zo in de “blauwe zee”, geweldig. De vooruitzichten voor morgen (maandag) zijn nog van dien aard dat ik nog een dagje langer zal moeten spijbelen en niet met het gele gevaar langs ’s Heren wegen zal gaan, het komt allemaal weer goed, nog geduld hebben.

Geen opmerkingen: