01 mei 2017

Lichte verslaving ?







Ik heb gezondigd tegen mijn principes, ik zeg vaak dat ik een mooi weer fietser ben en nu was het vandaag hier in N.H. geen mooi weer en toch heb ik een klein stukje gefietst. Ja het mocht wel, het werd hoog tijd om te constateren dat de conditie nog redelijk is na een hele week niets doen, in de zon zitten en liggen dan weer eten en drinken en soms een stukje lopen. En niet te vergeten de “verslaving” want dat is het ook wel een beetje, het ritje was summier want 38 km uit en thuis mag eigenlijk geen naam hebben. Tijdens onze vakantie is zwager Piet, de man van mijn oudste zus 77 jaar geworden en daar ben ik alsnog even naar toe gefietst om hem te feliciteren. Koffie koek en weer koffie tijdens het bijpraten over van alles en nog wat. Het lag in de bedoeling om meteen weer rechtstreeks naar Middenmeer te rijden maar een tussenstop bij Aad en Ans kon ik niet laten vooral toen ook broer Ben zijn hoofd om de hoek stak. Uiteindelijk richting Middenmeer in een lichte regen die ik zowel op heen als terug weg heb ervaren als licht hinderlijk. Wat vandaag opvallend was, de vele percelen bloeiende tulpen, ik had verwacht dat de meeste bloemen er wel af zouden zijn, de kou is zeker van invloed op de langere bloeiperiode. Ook het planten van aardappelen is volop te zien in de polder evenals de fazanten haan die nu minder dekking heeft van de gewassen.

Geen opmerkingen: