11 mei 2017

De week is volgemaakt






Het is weer mooi genoeg geweest deze week, als ik alle ritten van deze week bij elkaar optel kom ik, met de 112 km van vandaag meegeteld, op 545 km. Ik zou vandaag alleen even heen en terug naar Zuidoostbeemster gaan maar ja als ik huiswaarts ga neem ik toch weer een afslag om het rondje wat groter te maken. Bij Tiny wordt een stuk tuin opgeruimd door Dirk Klok met een kraantje enz. een stuk wat met handgereedschap niet meer te bewerken was, het ziet er heel anders uit, straks gras inzaaien en constateren dat het onderhoud in die hoek t.z.t. een stuk gemakkelijker zal zijn. Het is mooi weer en als ik weer op huis aan ga neem ik de route over “De Dijk” in Volendam. Het is er behoorlijk “levendig” niet dat er geen doorkomen aan is maar het is prima te doen. Langs de Oostdijk in de Beemster staat nog een flink perceel tulpen in bloei, het zal wel de laatste foto van bloeiende tulpen zijn voor dit jaar denk ik. Later zie ik nog een zilverreiger opvliegen, nogal dicht bij de bebouwing voor zo’n schuwe vogel. Ik ga via Hoorn langs de Provincialeweg naar Westwoud en Hoogkarspel en vervolgens via Zwaagdijk en Wervershoof naar Medemblik en uiteindelijk de thuisbasis in Middenmeer.

Geen opmerkingen: