02 mei 2017

Het werd droog









Een snel veranderend beeld vandaag, wakker worden met lichte regen en wachten tot ongeveer 10.30 uur, toen werd het droog en dan ga je van start. Even op en neer naar Zuidoostbeemster had ik in mijn hoofd en dan van start richting  Alkmaarseweg om terug te gaan via de andere kant, dus via Hoorn, Wognum  enz. Ik neem vaak de weg als het fietspad in mijn ogen niet zo aantrekkelijk is en dat was vandaag helemaal de juiste keus. Er was een tocht georganiseerd voor “liefhebbers” van georganiseerd samen fietsen, het was levensgevaarlijk bij diverse oversteekplaatsen en in Spanbroek stond zelfs een verkeersregelaar om het “wild” in goede banen te leiden en dat allemaal in een heel lichte motregen. Via Middenbeemster naar Zuidoostbeemster is nog zo’n 5 kilometer en op dat stukje werd het droog en heb ik ook de rest van de dag geen spat water meer gehad. Bij Tiny koffie met koek en later samen een broodje gegeten. Ik ga terug via de dijk vanaf Volendam om onderweg de nodige plaatjes te “schieten”. Het begon met een paar Lakenvelders die ik naast elkaar zag grazen en later op “De Dijk” in Volendam ook nog een paar foto’s gemaakt van de drukte met in hoofdzaak Aziaten. Vlak bij huis langs de Cultuurweg toch nog weer wat tulpenvelden vastgelegd om na 108 km de “zaak weer op stal te zetten”.

Geen opmerkingen: