24 juli 2017

Buurt toertje.


En toch is het weer even wennen, 3 dagen niet fietsen en dan weer van start gaan voor een rondje, weet ik waar heen. Gezien de voorspellingen en mijn instelling als mooi weer fietser wordt het geen grote ronde, een beetje in de buurt blijven lijkt me het beste.




En zo is het ook gegaan, richting Slootdorp en dan naar Den Oever over een stuk dijk waar eigenlijk geen sterveling komt omdat het doodlopend is wat foto’s maken en dan verder over Wieringen langs “Het Wad”.


Daar zie ik in de verte een man door het water lopen en ik vroeg mij af wat doet die daar nou, toch geen plannen om in stilte uit het leven te stappen hoop ik, inzoomen en vaststellen dat hij op één of andere manier bezig is met vissen hoe raar dat ook klinkt maar anders heb je geen visnet onder je arm denk ik.



Later langs de “korte Afsluitdijk naar Anna- Paulowna, een paar foto’s maken bij “Het Oude Veer” en daarbij valt de molen op in de verte, straks maar even over de “Kneeskade”  fietsen en de molen van dichtbij vastleggen. Aan het einde linksaf richting Schagen en dan een stukje



Westfriese omringdijk om bij het kapelletje op “De Keins” even te stoppen. Onderweg zie ik dat dit soort zwarte koeien niet allemaal kromme hoorns hebben, rechtuit kan ook blijkt wel. Onderweg 2 keer een heel klein buitje gehad maar wel gezien dat het op sommige plaatsen een behoorlijk natte bedoening is met enorme plassen langs de weg. Het was kort maar wel weer heerlijk ontspannend die 72 km van vandaag.

Geen opmerkingen: