20 juli 2017

Klein "stukkie"











Donderdagmorgen, regen of niet, nee het is droog maar de vooruitzichten zijn toch somber voor een “mooi weer” fietser zoals ik ben. Ik moet vandaag wel even op pad, ik zou een glutenvrij brood bakken voor Tiny, maar helaas, het meel is op en dan moet ik naar de molenwinkel in Blokker weer een zak van 5 kg ophalen. Het is niet ver dus het moet lukken ik ga eerst naar zus Ria in Blokker en daarna door naar “De Krijgsman” voor het meel. Mijn zus is niet thuis dus dan meteen maar door waar ik al snel klaar ben en vervolgens nog een tijdje sta te kletsen met de molenaar zelf die fanatiek motorrijder is. Met een klein ommetje weer op huis aan, de lucht ziet niet ideaal en gelukkig staat de zak meel in een plasticzak voor eventuele lekkage. In Medemblik varen de diverse bootjes weer uit nu de lucht wat begint op te klaren en zo kom ik thuis na 56 km eigenlijk niet de moeite om je om te kleden.

Geen opmerkingen: