10 juli 2017

Het is soms millimeter werk.



Het is vandaag een beetje een warrige dag geworden, plannen voor een wat grotere rit had ik niet dus het werd “buurtverkeer”. Eerst richting Den Oever en dan ben je al weer heel snel bezig dezelfde objecten te fotograferen die de aandacht trekken.



Op de haven is dat de “lichtopstand” in mijn ogen gewoon een oud type vuurtoren maar wel zeer interessant vooral voor de kinderen van, Albert van Dijk. En als ik daar wat rondloop om ook uit een andere hoek het “rooie gevaar” vast te leggen gaat net een vissersboot op volle kracht de haven uit in dit geval de Wieringen 222.
Later als ik onder de A7 door ben gegaan zie ik dat er een ruime gelegenheid is aangelegd voor de badgasten die nu kunnen poedelen in de Hofmanshaven/IJsselmeer.
Mijn rondje loopt wat verder uit en zo kom ik na verloop van tijd in Medemblik via de Noorder en Zuiderdijkweg. Dan in Wervershoof even bij Ben aan voor een bakkie en weer verder over Zwaagdijk enz. naar Wognum dan via de Zomerdijk naar Spanbroek en Obdam waar Tom en Gerda afwezig zijn.

Bij de afslag naar Winkel de “Bannepaal” aan beide zijden vastgelegd om vervolgens de
Wieringermeer in te “duiken” en tot mijn verbazing zie dat mijn vroegere werkgever connecties heeft met AH als ik dat bord moet geloven. Wat ik vanmorgen eerst heb gedaan, het volgende, de ketting begon wat luidruchtiger te worden dus de o-ringen van het tandwiel onder de stoel even vervangen. Onderweg vond ik het nu luidruchtiger dan voor de vervanging. Thuis gekomen de oude o-ringen uit de vuilnisbak gevist en opgemeten m.b.t. dikte 4 mm en die ik had gebruikt waren 3,5 mm net ietsje te dun, even bellen met Velomobiel, helaas alle maten maar helaas geen 4 mm als ze weer beschikbaar zijn zal Eva voor nieuwe zorgen.
 Toen naar een plaatselijk mechanisatiebedrijf, wel dunner en 1 type dikker maar geen 4 mm dus een stel 5 mm meegenomen en geplaatst. Nee dat is net weer iets te veel van het goede, dus de oude 4 mm zitten er weer om en ik hoop dat de nieuwe 4 mm spoedig zullen volgen. Alles is weer opgeruimd de handen gewassen en 93 km bijgeboekt voor vandaag. 

Geen opmerkingen: