14 augustus 2017

Het kan nu nog,....... je weet wel.



Je zou het een dag met missers kunnen noemen, niet dat zoiets nou een ramp is maar ik vond het wel jammer. Zoals gewoonlijk ben ik vaak op tijd “uit de veren” zo ook vandaag, mooi weer voor een rondje over de dijken was mijn eerste gedachte. Nadat ik had gegeten en de krant had doorgebladerd, omkleden, een paar bananen aan boord een dubbele boterham en van start richting Enkhuizen.

Als ik bij Middenmeer het fietspad langs de Flevoweg opdraai zie ik dat de zon in aan tocht is, bijna een onnatuurlijke verkleuring van de lucht. Het viel niet mee op de dijk richting Lelystad, de wind staat op de zijkant van de Quest en dat rijdt “zwaar”, ik heb liever de wind op kop dan merk je het bijna niet maar nu is het stevig trappen om snelheid te houden.
De eerst volgende foto maak ik bij de Maxima- Centrale langs de dijk iets voorbij Lelystad en als ik weer naar de camera grijp ben ik alweer in Friesland maar dat ging niet zomaar. Bij Lemmer wordt een kermis opgebouwd en moest ik verschillende keren stoppen en proberen langs obstakels te komen, vervolgens de brug omhoog en na de brug lopend langs de volgende kermisattractie.
Toen ik eenmaal weer opgang dacht te zijn ging de brug buiten Lemmer ook nog omhoog dus het zat niet echt mee. Naar Oudemirdum is dan nog zo’n kilometer of 15 denk ik en dan is er koffie, dacht ik, helaas de deur vast en de kleinkinderen nog in dromenland. Wat lectuur achter gelaten en dan via een andere route richting Middenmeer,



deze keer via “Het rode Klif” richting Stavoren en Hindelopen om uiteindelijk weer uit te komen op de bekende route.

Als ik bij de Afsluitdijk kom staat daar ook een file en moeten er een behoorlijk aantal bootjes het zeegat uit, daarna is het nog even de dijk over en dan nog 15 km in de polder om thuis te komen na 217 km 

Geen opmerkingen: