23 augustus 2018

Buurt verkeer



Het regent bijna nooit, een bekende “blogger” schreef dit jaren geleden en hij heeft nog gelijk ook, het regent echt bijna nooit ook niet als ze het “beloven”. Mede hierdoor ben ik vanmorgen, na wat huishoudelijk “gepruts” , toch nog even op pad gegaan. De planning was “heel kort” en dat is het geworden, even op en neer naar Wervershoof, misschien is Ben thuis.
Richting Medemblik zie ik dat er vlak langs het fietspad het loof van een perceel aardappelen wordt geklapt, dit is het machinaal vernietigen van het aardappel loof zodat er na enkele weken niets meer van over is en de aardappelen loofvrij geoogst kunnen worden.
Bij Medemblik is alles erg rustig, einde vakantie en vandaag geen zon dat scheelt ook hoewel de temperatuur nog heerlijk is. Aangekomen in Wervershoof is het niet nodig om te stoppen de buurvrouw, die net buiten loopt, geeft meteen aan, “Als je je broer wilt zien moet je naar Berkhout” dat is duidelijke taal. Even verder woont mijn oudste zus met haar man dus daar even kijken of ze thuis zijn, we gaan net om een bakkie naar binnen wordt me medegedeeld als ik het pad op ga dus dat is geregeld.




Later nog langs zus Margriet die niet bij de werken is en dan ga ik door via de Liederik naar de waterberging achter Twisk/Opperdoes en dan naar Middenmeer met onderweg een paar “stops”. Eén van die stopplaatsen is bij een bordje waar wordt aangekondigd dat er straks gewerkt gaat worden aan de waterberging bij Twisk/Opperdoes ten behoeve van wat vogeltjes enz.
En als ik thuis ben aangekomen staat er slechts 48 km op de teller maar het glutenvrije brood is ondertussen wel weer gebakken.

Geen opmerkingen: