27 augustus 2018

Hoe sterk is de eenzame "bromfietser"











Vandaag even een heel kort verhaal, het is n.l. de voorbereiding op de jaarlijkse grote dag. Het is morgen weer zo ver dat de 28e gevierd gaat worden als zijnde mijn verjaardag, de 78e keer en nog altijd heb ik een voorbeeld wat ik graag zou volgen, Albert van Dijk uit Kampen, zoals Albert mij en ik hem noem, “Mijn vriend van langs de weg”. Afgezien van de bezigheden van vandaag ter voorbereiding zag ik op een bepaald moment dat er een stukje film op Facebook was geplaatst van Andréa van Dijk-Diender. De schoondochter van Albert die met haar man Johan afgelopen weekend even naar Den Oever waren geweest i.v.m. de Flora en Visserijdagen. Op de terugweg bij Enkhuizen zagen ze iemand op de brommer rijden op het fietspad en wat blijkt vader Albert reed ook richting huis, terug van Den Oever waar hij vele jaren heeft gewoond. Enkele weken geleden zag het er naar uit dat hij, gezien zijn gezondheid en leeftijd, 94 jaar, wel nooit meet over de dijken zou gaan. Maar niets kan hem weerhouden, hij gaat, en deze keer heeft Johan hem toch met brommer en al in de bus gekregen en is hij weer veilig thuis gekomen. Dit is mijn voorbeeld, niet, nee, nooit opgeven, maar gaan. Een geweldige man die Albert van Dijk en die ik “Mijn vriend van langs de weg” mag noemen. Het opgenomen stukje video staat hier onder door de link aan te klikken is het te bekijken.


4 opmerkingen:

Unknown zei

wat een leuk verhaal
en een fijne verjaardag .
groetjes Andrea van Dijk - Diender

Wilco Pompert zei

Alvast gefeliciteerd Pé.

Erwin zei

Van harte gefeliciteerd!

Groet

Erwin en Tante Lies

Marco Loogman zei

Gefeliciteerd met je verjaardag Pé!