29 augustus 2018

Het voelt als een "Nieuwjaarsrit"





Het klinkt gek maar mijn eerste gedachte vanmorgen bij vertrek was, dit is het eerste ritje in het nieuwe jaar, levensjaar wel te verstaan. Iedereen die er gisteren aandacht aan heeft besteed in welke vorm dan ook , hartelijk dank daarvoor. Het is een bijzonder drukke dag geweest met zo’n kleine 40 familieleden en ook nog twee collega ‘velonauten’ , de eerste visite was Kees van Hattem met Sebastiaan Talsma en zo ging het de hele dag door en als we dan aan het einde de “balans” opmaken zijn er inderdaad zo’n 40 mensen geweest, een gedenkwaardige 78e verjaardag dat kan je wel stellen.              



En dan is het weer ochtend en begint het gewone leven weer, gisteravond samen met Tiny alles nog opgeruimd en vanmorgen is de aanblik dus alweer vrij normaal. Zo tegen half 11, na de buienradar een paar keer te hebben geraadpleegd heb ik me toch maar omgekleed voor een klein rondje, even de stramme spieren los maken. Het gaat eerst richting Alkmaarseweg naar Winkel dan langs de Westfriesedijk  naar Kolhorn waar Siebo en Bianca in het begin hebben gewoond en daarna werd het Oudemirdum. Het uitzicht vanaf de dijk naar de overkant is heel erg veranderd de laatste paar jaar, allemaal nieuwbouw en je kunt er zelfs een terrasje “pikken”. Als ik verder ga neem ik weer een stukje van de Westfriese omringdijk en sla af naar Wieiringerwaard om via de Walingsweg enz. in Anna Paulowna terecht te komen en met wat afslagen links en rechts beland ik op later de Balgweg.


Maar eerste nog even langs park “Hoenderdaell”  gaan waar de ingang helemaal vernieuwd is en er nog heel veel bezoekers rond lopen. De eerste druppen vallen en ik besluit om het noodlot niet uit te dagen en draai richting huis om na 56 km de “nieuwjaars” tocht als voltooid te bestempelen.


1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Wat een toeval! Op Hoenderdaal waren wij met de kleinkinderen van 9 tot 4. Wat een verbetering in en om het park! Groeten Kees