01 augustus 2018

Retourtje Zaanstad

125 km


Familie van der Jagt was er even niet

Gewoon in de polder

tussen Jisp

en Neck

Veel te warm, het was het derde stel wat ik zag
Heel kort vandaag, althans het verslag, de rit was weer redelijk qua afstand. Gisteravond bedacht ik dat ik wel weer een keer naar Zaanstad kon gaan om een vroegere klasgenoot op te zoeken van de “Middelbare Handelsavondschool” ja zo heette dat vroeger. Ik weet nog dat ik examen moest doen in die periode, overdag examen van de Tuinbouwschool (om akkerstudent te worden) en dezelfde dag ’s avonds examen van de Handels avondschool, op maandag woensdag en vrijdag. En wonderlijk het is in beide gevallen gelukt het diploma te halen wat in m’n latere werk nooit van enige toepassing is geweest. Maar goed we hadden het over fietsen ik ben dus vanmorgen richting de “Zaan” gefietst en dat ging allemaal gestroomlijnd. Eenmaal vlakbij begon de ellende, omleidingen, wegafzettingen, verkeersregelaars noem maar op. En zo reed ik wel een half uur rond zonder dichterbij te komen uiteindelijk de routeplanner op de telefoon ingeschakeld en 5 minuten later was ik ter plaatste. Helaas niemand aanwezig dat is dan jammer maar om van te voren te bellen zie ik ook niet zitten dan verplicht je jezelf om ook werkelijk die kant op te gaan maar nu had ik toch een doel om later met een ommetje weer richting Middenmeer te gaan waar ik na 125 km weer een heerlijke douche kon nemen.
Tot slot nog een kleine toegift op de terugweg ging ik via het fietspad van De Zaanse Schans even de camera aan en zie wat het is geworden door de link aan te klikken
 https://youtu.be/7gSJe-dPmcs

Geen opmerkingen: